Soczewica to ŻRÓDŁO BIAŁKA, które może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego. Soczewica to również źródło ważnego dla serca potasu i potrzebnego w ciąży kwasu foliowego.

channa-166896

 

Przepis na 5 porcji:

  • Czerwona soczewica – szklanka
  • Cebula – 2 sztuki
  • Czosnek – 2 ząbki
  • Marchew – średnia sztuka
  • Pomidory w puszce – 2 puszki
  • Woda (lub bulion warzywny) – 4 – 5 szklanek
  • Olej kokosowy – łyżka
  • Sól, pieprz Cayenne, curry (czubata łyżka)
  • Natka pietruszki

 

Sposób przygotowania:
Cebulę i czosnek siekamy i podsmażamy na łyżce oleju. Następnie do cebuli dodajemy startą na grubych oczkach marchew – chwilę podsmażamy. Do garnka wlewamy pomidory w puszce i 4 szklanki wody (lub 5 gdy chcemy żeby zupa była rzadsza) – dodajemy zawartość patelni i gotujemy aż soczewica będzie miękka (ok. 15 – 20 minut). Na koniec doprawiamy do smaku (ja dodałam czubatą łyżkę curry, 1/4 łyżeczki pieprzu Cayenne i sól). Zupę oprószamy posiekaną natką pietruszki – warto podać z pełnoziarnistymi grzankami czosnkowymi z serem (chleb ciemny + posiekany czosnek + odrobina sera i do piekarnika na jakieś 8 minut – byleby ser się rozpuścił).

 

red-rose-1056852

 

Smacznego i sytego śniadania 🙂

0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *