zające
Odchudzanie w trakcie świątecznych przygotowań? Niemożliwe… Lub, raczej, kompletnie niepotrzebne. Po co odmawiać sobie przyjemności celebrowania tradycji z rodziną przy stole? Przez te kilka dni naprawdę nie nadrobimy zgubionych w ciągu miesiąca kilogramów. Możemy natomiast zrobić wszystko, by nasze świąteczne menu było lekkie i zdrowe.

Oto świąteczne produkty, których nawet nie podejrzewałeś o dietetyczne właściwości:

JAJKA – to cenne źródło wysokiej jakości białka, a, jak wiadomo, białko wyraźnie wspomaga odchudzanie przyspieszając metabolizm. Dodatkowo, jajka hamują apetyt i zawierają tzw. ujemne kalorie.

 

pisanki

 

MIĘSA i WĘDLINY – zachęcam do domowych wyrobów. Szynka, schab, filety z piersi kurczaka lub indyka pieczone w domowym piekarniku, bez zbędnych konserwantów, cukrów i tłuszczy to również źródło cennego białka.

CHRZAN – podobnie jak inne ostre przyprawy, chrzan przyspiesza metabolizm. Dodatkowo chrzan ma niski indeks glikemiczny i jest niskokaloryczny – w 100 gramach jest ich zaledwie 70, a przecież takiej jego ilości nie byłabyś w stanie nawet zjeść!

Dodatkowo pamiętaj o kilku produktach utrudniających wchłanianie węglowodanów:zając

siemię lniane – zacznij dzień naparem z siemienia lnianego

nasiona chia – dodaj do sałatki lub jogurtu

błonnik – zjedz porcję jogurtu z dodatkiem błonnika jabłkowego, dostępnego w marketach lub dodaj 3 łyżki otrębów

morwa – wypij herbatkę z morwą pół godziny przed deserem

 

deser

 

Dodatkowo zadbaj o RUCH. Dłuższy weekend to okazja aby wstać z kanapy i z cała rodziną udać się na spacer. Jak mówi stare przysłowie „nie ma złej pogody są tylko złe ubrania”, więc nie ma co szukać wymówek 😉

 

ruch

 

0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *