awokado

Awokado, choć na polskim rynku dostępne jest od wielu, wielu lat, w dalszym ciągu wydaje się być towarem nie tyle ekskluzywnym, co egzotycznym. A powinno zagościć w naszej diecie na stałe! A już na pewno w sezonie (przede wszystkim ze względu na cenę).

To owoc, który posiada niezwykle wiele substancji odżywczych, Witami i składników, którymi łatwo zastąpimy wiele szkodliwych elementów jadłospisu. Awokado to stały i częsty gość na moim stole 🙂

 

Dlaczego warto?

awokado2Po pierwsze dlatego, że to jedno z najzdrowszych źródeł kwasów tłuszczowych, m.in. kwasu oleinowego, który obniża poziom złego cholesterolu. Można więc pomyśleć nad tym, czy nie przestawić się na spożycie owoców awokado, zamiast reklamowanych w telewizji smarowideł i specyfików.

Po drugie, owoce te zawierają mnóstwo składników odżywczych i witamin. Wśród nich obecny jest m.in. potas, odpowiedzialny częściowo za poprawne działanie układu nerwowego i krwionośnego, a także pracę serca.

Do tego dochodzą witaminy takie jak: C, A, E, B (kilka!, m.in. kwas foliowy, który jest wskazany w przypadku kobiet w ciąży i tych, które starają się o dziecko), luteina czy likopen (działa przeciwnowotworowo).

Jak widać – samo zdrowie!

 

A jak je wykorzystać?

Awokado świetnie sprawdzi się jako zdrowe smarowidło do chleba i składnik sałatek. Po rozcięciu i wydobyciu pestki, miąższ należy wydłubać łyżką i kropić cytryną (by nie zrobił się ciemny!). Taką masą, po doprawieniu solą i pieprzem (wedle uznania) można spokojnie posmarować pieczywo.

Można też całość pokroić w kostkę, dodać przyprawy, trochę, sałaty, ogórka, pomidora lub jabłka i spałaszować w formie sałatki.

 

awokado2

 

0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *