Dziś każdy chce być fit. Nie wystarczają już ćwiczenia i długie treningi. Modyfikujemy także swoje diety, upodobania kulinarne, rozbudowujemy domowy jadłospis tak, by było ciekawie, smacznie i zdrowo.

Jedną z pierwszych rzeczy, którą powinni się znacznie ograniczyć jest… cukier. Prawda, znajdziemy go w sporych ilościach nawet w sokach przecierowych dla dzieci i pasztecie, ale to nie oznacza, że walka z nim jest bezcelowa. Najwięcej bowiem dodają/dodajemy go do… tak, niestety łakoci. Od siebie trzeba zacząć przemianę. I czytajmy etykiety na produktach.

Przy okazji, mam dla Was pierwszy przepis na ciasto bez cukru!

Co musimy mieć?

  • ciecierzycę (namoczoną i ugotowaną): ok. 250 g. Może być puszka.egg-944495_1920
  • trzy duże jaja
  • połówkę cytryny
  • ok. 50 ml olejku kokosowego
  • miód
  • płatki migdałowe
  • proszek do pieczenia

 

Mieszamy, miksujemy ciecierzycę i jajka razem z sokiem z naszej połówki cytryny. Dorzucamy resztę składników – miksujemy. Masę przekładamy do formy wyłożonej papierem i całość wkładamy do piekarnika. Musi być rozgrzany do około 180 stopni (niektóre, słabsze, nieco wyższej, ok. 200). Pieczemy ciasto około 40 minut, sprawdzając patyczkiem lub zapałką, czy ciasto już „doszło”.

 

chana-166988_1920

 

0

O komentarzy

///////////////
  1. Natalia

    Czym można zastąpić olejek kokosowy? Chętnie wypróbuję przepis

    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *