Bardzo łatwe do przygotowania, z minimalną ilością składników. A do tego jakie zdrowe … Kasza jaglana jest lekkostrawna i nie zawiera glutenu więc mogą ją jadać osoby uczulone na gluten (w tym ja). Ma mało skrobi ale za to dużo łatwo cennego przyswajalnego białka. Jest bogata w witaminy z grupy B – B1, B2, B6 oraz w miedź i żelazo.

Przygotowanie (ok. 4-5 kotlecików)
  • ok. 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej (mniej więcej 1/3 szklanki suchej)
  • 5-6 pieczarek
  • 1 średnia czerwona cebula
  • sól, pieprz i pozostałe przyprawy wg. uznania ( u mnie: kurkuma i wędzona papryka)
  • olej kokosowy do smażenia
  • ok. 6 łyżek otrębów lub zmielonych płatków owsianych albo mąka np. ryżowa
  • kilka łyżek posiekanej pietruszki

 

  1. Suchą kaszę jaglaną przelewamy zimną wodą, potem wrzątkiem. Następnie dodajemy do ok. 1 szklanki wrzątku i gotujemy pod przykryciem ok. 10-15 minut. Po tym czasie (jak kasza wchłonie wodę) wyłączamy kuchenkę i pozwalamy kaszy jeszcze chwilę dojść pod przykryciem.
  2. Cebulę i pieczarki kroimy (nie musi być bardzo drobno) i smażymy przez ok. 5-10 minut na patelni na odrobinie oleju kokosowego. Podczas smażenia solimy i pieprzymy do smaku (ja dodaję całkiem sporo pieprzu, kurkumy i papryki wędzonej, bo kasza jaglana jest dość mdła sama w sobie).
  3. Lekko przestudzoną kaszę blendujemy razem z duszonymi pieczarkami i cebulą, dodajemy do tego też posiekaną natkę pietruszki.
  4. Aby zagęścić i „wzmocnić” masę dodajemy do niej otręby lub zmielone płatki owsiane albo mąkę ryżową (ok. 4 łyżki, ale jeśli masa będzie zbyt kleista, trzeba zwiększyć tę ilość).
  5. Formujemy kotleciki, obtaczamy je trochę w pozostałych otrębach lub płatkach owsianych / mące ryżowej
  6. Smażymy na minimalnej ilości oleju, na małym ogniu do zarumienienia z obu stron.

Smacznego i zdrowego obiadu 🙂
 
unnamed-1

0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *