Pesto z jarmużu posmakowało mi od pierwszego oblizania łyżki 🙂 Nie dość, że jarmuż to niezwykle cenne warzywo, bogate w przeciwutleniacze i wapń, ale też inne cenne składniki odżywcze, w tym żelazo, luteinę, witaminę C i K, to świetnie nadaje się do przygotowania uniwersalnego pesto, które może stanowić jako dodatek do wielu dań. Pesto możesz podawać z pieczywem albo wymieszać z makaronem (polecam z cukini), posypać serem feta. Prosto, szybko i bardzo zdrowo !

Jak wykonać ? Zajmie Ci to zaledwie kilka minut!

Składniki:

kale-walnut-pesto

  • 150g orzeszków ziemnych
  • paczka jarmużu – zazwyczaj 200g
  • główka czosnku
  • 80ml oliwy z oliwek
  • sok z 1 cytryny
  • sól do smaku

 

kale-for-kale-pestoW garnku zagotuj wodę. Wsyp jarmuż – trzeba będzie go poupychać, ale spokojnie, bo szybko straci na objętości. Gotuj przez 4-5 minut. W międzyczasie obierz czosnek i dodaj go razem z orzeszkami ziemnymi do malaksera. Zmiksuj – nie musi być na gładko.

Jarmuż odcedź, przelej zimną wodą i odciśnij. Opcjonalnie możesz osuszyć ręcznikiem papierowym.
Dodaj jarmuż, sok z cytryny i oliwę (jeśli używasz płatków drożdżowych, to teraz również czas na nie) do malaksera i zmiksuj porządnie z orzeszkami.
Dopraw solą do smaku.

(przepis od BlendMan)

Wyśmienicie smakuje ze zdrową komosą ryżową (przypominam świetne źródło białka roślinnego), zwłaszcza gdy dodasz do niego orzechy 🙂

 

quinoa-kale-pesto-bowls-3

 

0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *