Zaparcia to niewątpliwie jedna z najczęstszych w dzisiejszym świecie choroba cywilizacyjna. Specyficzny problem jelitowy. Wstrzymana perystaltyka jelit i zaleganie pokarmów tworzą niebezpieczną sytuację, która często może prowadzić do stanów zapalnych i innych bardzo przykrych dolegliwości. Niejednokrotnie ich konsekwencją jest hospitalizacja.

Przyczynami zaparć są przede wszystkim stres i błędnie niewłaściwe odżywianie. Połączenie w życiu prawie każdego z nas napięcia nerwowego i popełniane tzw. grzechy żywieniowe dają bardzo dobre warunki do wystąpienia tego nieprzyjemnego stanu naszych jelit.

 

DWA WAZNE CZYNNIKI JAK KOŁA RATUNKOWE POMAGAJĄCE NAM W TRAKCIE ZAPARCIA

Istnieją i niewątpliwie w połączeniu są naturalnymi wspomagaczami w przypadku zaparć. Takie elementy naszego życia jak duża aktywność fizyczna i spożywanie pokarmów bogatych w błonnik wzmacniają jelita i pobudzają je do szybszego i epszego przesuwania zaległości mas kałowych z jelit do zewnątrz.

Zatem poznajmy produkty, które są złotym dekalogiem dla osób z zaparciami. Oto one:
 

GRUSZKI

Oprócz zawartości błonnika mają one także mnóstwo wartości odżywczych, a także substancje pobudzające pracę mózgu i dające lepszą koncentrację.

 

JABŁKA

Zjedzone codziennie regularnie są prawdziwym naturalnym lekiem, które może całkowicie zapobiec zaparciom. Wzmacnia przewód pokarmowy i dostarcza mnóstwo potasu dla serca i mięśni.
 
apples-214148_960_720
 

NASIONKA CHIA

Dzięki zawartości kwasów tłuszczowych OMEGA 3 także magicznego błonnika są środkiem działającym wręcz potrójnie: wzmacniają, nawilżają jelita i oczyszczają ze złogów.
 

MARCHEW

Nasza polska pomarańczowa chluba jarzynowa. Zawiera sporo błonnika i pektyn działających zbawiennie na jelita, a dodatkowo witamina C wzmacnia oczy. Inne magiczne substancje wspierają w zapobieganiu odkładaniu się tłuszczu w wątrobie.
 

BURAKI

Nasz następny narodowy przysmak. Ma w sobie oprócz znanego z mocy wzmocnienia i leczenia anemii minerał jakim jest żelazo także potężne źródła błonnika. Nie tylko dającego zdrowie jelitom, ale i oczyszczającego krew idealnie w czasie odchudzania.

Także karczochy, kiełki, siemię lniane, miód są bardzo dobrymi składnikami wspierającymi walkę z zaparciami.

Zanim więc sięgniesz do apteki – szukaj rozwiązań w naturze !
 
red-beets-1725799_960_720
 

0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *