Apetyt, nasz nadmierny smak na przekąski, mięso i inne żywieniowe bomby kaloryczne to zmora. Szczególnie staje się to problemem i udręką gdy stosujemy detoks czy dietę odchudzającą. Wtedy wiadomo, że musimy się powstrzymać, zachować umiar. Jednak nie jest to tak proste jak napisanie o tym, czy mówienie.

Praktyka to już inna całkiem sprawa. Za apetyt jak się okazuje odpowiada nasz mózg, który współpracuje z centrum sytości. Gdy glukoza jest niska nasz mózg wysyła sygnały, które nam każą jeść i uzupełnić te braki. Powodem rozregulowania ośrodka głodu i sytości bywa właśnie najczęściej otyłość, a z nią narastający nadmierny apetyt. Nadmierny apetyt możemy poskromić w bardzo prosty sposób. Należy wprowadzić do jadłospisu potrawy, które są odżywcze, ale ich spożywanie uspokaja nasz mózg i apetyt, jako reakcję od mózgu. Równowaga i umiar to kroki jakie wykonane przy pomocy odpowiednich składników pożywienia pomogą nam zahamować nadmierny apetyt.

 

ciecierzycaCIECIERZYCA

Białko jest jednym z najważniejszych naturalnych wspomagaczy utraty zbędnej wagi dlatego przyrządzanie potraw właśnie ze zdrowia ciecierzycą zapobiega zgubnemu podjadaniu. Uspokajamy w ten sposób nasz nadmierny apetyt. Jesteśmy zasyceni i nie mamy ataków wilczego głodu.

 

jabłkaJABŁKA

Poprzez dużą zawartość błonnika, pektyn i składników mineralnych jabłka pomagają nam zwalczyć zbyt duży apetyt, co ważne regulując przy tym poziom hormonów, cukru i glukozy we krwi co jest podstawą, by zahamować ataki nadmiernego apetytu.

 

sokNATURALNE SOKI

Szczególnie z buraków, marchwi i pomidora wspaniale oczyszczają krew, stabilizują także poziom glukozy, dodatkowo sprawiają, ze błonnik wypełnia nam jelita i nasze odczuwanie głodu jest zdecydowanie mniejsze

 

herbataZIELONA HERBATA

Jako idealny antyoksydant jest także środkiem idealnie działającym na przemianę materii, a co za tym idzie jej picie hamuje nadmierny apetyt. Wspiera w procesie równowagi w zakresie reakcji głód i sytość na etapie naszego wzmożonego odczuwania głodu.

 

Innymi ważnymi posiłkami i potrawami hamującym i nasze ataki smaku i głodu są; jajka,, imbir, migdały i woda.
Polecam uwzględniać te składniki pożywienia w diecie, by pracować nad swoim nieposkromionym apetytem i walczyć z mózgiem, który zbyt często wysyła nam zgubne sygnały. Zgadzacie się ze mną, prawda ? ☺

0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *