Forma przetwarzania czyli kiszenie jest znane już naszym babciom i mamom. Od zamierzchłych czasów stosowana forma przetwarzania żywności w ostatnich czasach stała się jeszcze bardziej popularna. Dzisiaj w moim wpisie wyjaśnię co nieco dla laików o co chodzi. Co tak naprawdę aje nam spożywanie tych pysznych przetworów. Więc zapraszam. Otulcie się kocykiem, herbatka w dłonie i miłej lektury.
 

KISZENIE CZYLI?…
Proces kiszenia warzyw to inaczej fermentacja kwasu mlekowego, a dokładniej bakterii kwasu mlekowego.
 
PODSTAWA KISZENIA…
Najważniejszym warunkiem dobrej kiszonki jest odpowiednia zawartość węglowodanów, które wykorzystywane są do fermentacji.
 
POLSKIE KISZONKI
Jesteśmy jednymi z prekursorów i specjalistów kiszonek. Właśnie Polacy opanowali tą sztukę niemal do perfekcji.
 
ZDROWIE, DIETA, SMAK, URODA
Kiszonki to źródło zdrowia zarówno dla dorosłych jak i dzieci. Ich walorem jest nie tylko atut zdrowotny. My fit czerpać możemy z ich dobrodziejstw, a także nasza uroda.
 

Więc poznajmy fakty, które stanowią podstawy WIELKICH PLUSÓW DLA KISZONEK

 
Wartości odżywcze
Kiszonki to bogactwo witaminy C, B, prowitaminę A oraz witaminy K, E, PP, wapniu, potasu i magnezu.
 
Przemiana materii
Wspierają w trawieniu tłuszczów i węglowodanów przyśpieszając tym samym przemianę materii.
 
Odchudzanie
Zawierają bardzo mało kalorii, błonnik wspiera w walce z nadwagą.
 
Układ pokarmowy
Błonnik pomaga także jelitom i żołądkowi. Oczyszcza organizm z toksyn, ułatwia wypróżnianie, nie powodując zalegania w jelitach resztek pokarmowych.
 
Smak i zapach
Proces kiszenia nadaje składnikom poddanym temu procesowi atrakcyjne walory smakowo – zapachowe.
 

CO KISIĆ?…

Bardzo duga lista sprawia, że to naprawdę ciekawa forma kulinarnego smakowania tego co zdrowe. Kisimy: ogórki, kapustę, buraki, kalafiory, marchewkę, rzodkiewkę, cebulę, bakłażany, paprykę, kalafiory. Kisić można również owoce.

Lista plusów dla kiszonek tylko potwierdza pozytywną tezę o dobrodziejstwach kiszonek. Szczególnie teraz zimą czy też wczesną wiosną te cudowne właściwości dają argumenty za spożywaniem bardzo dużej ilości kiszonek.

conservation-1728212_1920

fot. pixabay

1+

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *