Tapioka to kasza wytwarzana z mączki o nazwie maniok. Pochodzi z Ameryki Południowej. Jest także uprawiana w Azji.

Co niezwykłego jest w bulwie manioku, co dobrego?

Przede wszystkim to zdrowa kasza, która jest zalecana ze względu na skrobię, którą się z niej pozyskuje. Dzięki temu można wykorzystać ją do produkcji mąki bez glutenu. Idealnej dla alergików, osób uczulonych na gluten, chorujących na celiakię oraz dla tych wszystkich z wrażliwym żołądkiem.

 

Kulinarne metamorfozy kaszy tapioka to…

To bardzo fajny produkt, bo naprawdę różnorodnie możemy wykorzystać go w kulinarnych wariacjach takich jak:

  • Kisiel
  • Budyń
  • Sosy
  • Chlebek

 

Kasza tapioka dla …

Wspomniałam już o alergikach i wspaniałym dla nich działaniu jako odżywczy składnik tej kaszy. Innymi właściwościami zdrowotnymi tapioki są:

  • Łagodzenie dolegliwości żołądkowych
  • Naturalne wspomaganie leczenia wrzodów żołądka
  • Dodaje sił, regeneruje ponieważ jest bogatym składnikiem węglowodanów

 
Produkt idealny dla odchudzających i dbających o linię

Tapioka to czysty produkt roślinny, który cudownie wpływa na każdego kto się odchudza…

Wartości odżywcze suchej tapioki (w 100 g)

  • Wartość energetyczna – 358 kcal
  • Białko ogółem – 0.19 g
  • Tłuszcz – 0.02 g
  • Węglowodany – 88.69 g (w tym cukry proste 3.35)
  • Błonnik – 0.9 g

 

Witaminy

  • Tiamina – 0.004 mg
  • Witamina B6 – 0.008 mg
  • Kwas foliowy – 4 µg

 

Minerały

  • Wapń – 20 mg
  • Żelazo – 1.58 mg
  • Magnez – 1 mg
  • Fosfor – 7 mg
  • Potas – 11 mg
  • Sód – 1 mg
  • Cynk – 0.12 mg

 

Kwasy tłuszczowe

  • nasycone – 0.005 g
  • jednonienasycone – 0.005 g
  • wielonienasycone – 0.003 g

 

Powyższe cyferki dobrego w tapioce i słodkie, a zdrowe smakołyki są niewątpliwie plusem dodanym do zdrowia ukrytego w tekj kaszce. Smakujmy ją i delektujmy się.

Jeszcze coś dla fit łasuchów ☺.

Przepis na pyszny deser.

&mbsp;

56389471_coconut-tapioca-pineapple-mango-lime_6x4

 

Tapioka z mango

Składniki:

  • 60 g kuleczek tapioki
  • 400 ml mleka (polecam kokosowe )
  • 2 łyżki cukru, u mnie w tej roli ksylitol, ale świetnie nada się również syrop klonowy
  • opcjonalnie można dodać 3 – 4 kostki czekolady gorzkiej
  • owoce (u mnie mango)

Tapiokę wrzucam do mleka i moczę 1 godzinę. Po tym czasie stawiam na gaz, dodaję ksylitol i gotuję około 10-15 minut, często mieszając, żeby nam nie przywarły. Gotowa tapioka (kuleczki) jest przeźroczysta (nie ma w ogóle białego w środku). Pod koniec możemy dodać połamaną czekoladę, mieszamy wówczas do momentu rozpuszczenia się jej. Ja na chwilę (jakieś 10 minut) tapiokę odstawiłam i garnek przykryłam pokrywką. Fajnie kuleczki jeszcze się powiększyły. Następnie przełożyłam do pucharków i odstawiłam do ostygnięcia. Na wierzch dodałam pokrojone mango posypane lekko miętą.

fot. zrodło The Spruce, Glutenfree, epicurious

0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *