Zaparcia to niewątpliwie jedna z najczęstszych dolegliwości, która zapewne nie raz każdego z nas spotkała. Wstrzymana perystaltyka jelit i zaleganie pokarmów tworzą niebezpieczną sytuację, która często może prowadzić do stanów zapalnych i innych bardzo przykrych dolegliwości. Niejednokrotnie ich konsekwencją jest hospitalizacja.

 

Przyczynami zaparć są przede wszystkim stres i błędnie niewłaściwe odżywianie. Połączenie napięcia nerwowego i popełniane tzw. grzechy żywieniowe dają bardzo dobre warunki do wystąpienia tego nieprzyjemnego stanu naszych jelit.

 

DWA WAZNE CZYNNIKI JAK KOŁA RATUNKOWE POMAGAJĄCE NAM W TRAKCIE ZAPARCIA

Aktywność fizyczna i spożywanie pokarmów bogatych w błonnik wzmacniają jelita i pobudzają je do szybszego i lepszego przesuwania zaległości mas kałowych z jelit do zewnątrz.

Poznajmy produkty, które są złotym dekalogiem dla osób z zaparciami.
 

Oto one:
  • GRUSZKI
    • Oprócz zawartości błonnika mają one także mnóstwo wartości odżywczych, a także substancje pobudzające pracę mózgu i dające lepszą koncentrację.
  • JABŁKA
    • Zjedzone codziennie regularnie są prawdziwym naturalnym lekiem, które może całkowicie zapobiec zaparciom. Wzmacnia przewód pokarmowy i dostarcza mnóstwo potasu dla serca i mięśni.
  • NASIONKA CHIA / SIEMIĘ LNIANE
    • Dzięki zawartości kwasów tłuszczowych OMEGA 3 także magicznego błonnika są środkiem działającym wręcz potrójnie: wzmacniają, nawilżają jelita i oczyszczają ze złogów.
  • AWOKADO
    • Daje również opcje 3 w 1 ponieważ; pomaga w zaparciach, wpływa na stan skóry, a także na procesy myślowe.
  • BURAKI
    • Nasz następny narodowy przysmak. Ma w sobie oprócz znanego z mocy wzmocnienia i leczenia anemii minerał jakim jest żelazo także potężne źródła błonnika. Nie tylko dającego zdrowie jelitom, ale i oczyszczającego krew idealnie w czasie odchudzania.

 

 

DOMOWE MIKSTURY NA ZAPARCIA:

  1. Siemię lniane – wsypać łyżkę zmielonego siemienia do szklanki z ciepłą wodą i pozostawić na 2-3 godziny. Napój należy wypijać przed snem
  2. Kiszona kapusta – Swój smak zawdzięczająca fermentacji, w której biorą udział żywe kultury bakterii. Na czczo 1 szklanka soku z kiszonej kapusty
  3. Koktail z kefiru + suszone śliwki (około 7-10 sztuk) + 2 łyżeczki siemienia lnianego lub otrębów

fot: internet
 

 

0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *