Etapy odchudzania

Odchudzanie to PROCES. Proces charakteryzujący się różnymi ETAPAMI.

Przeczytaj, aby lepiej zrozumieć swoją walkę o wymarzoną sylwetkę.

 

3

Pierwsze dni odchudzania (w naszej diecie faza ta nazywa się „oczyszczenie organizmu”) głównie pozbywanie się wody z organizmu oraz toksyn. Na tłuszcz przyjdzie dopiero pora od dnia około 12-13 diety.

Do zrzucenia wagi potrzeba więc dużo wytrwałości i konsekwencji.

* Etap pierwszy- szybki spadek masy ciała *

Początek odchudzania to jeden z najważniejszych momentów decydujących o powodzeniu naszej diety tak więc musimy się do niej dobrze przygotować oczyszczając organizm.

Rozpoczynamy więc nasz plan pod kryptonimemm „odchudzanie”.

Na początku jesteśmy pełni zapału! Nasza gotowość do poświęceń jest bardzo wysoka, cena nie gra roli, byle tylko móc cieszyć się upragnioną sylwetką… Zwykle już w pierwszym tygodniu diety możemy zauważyć jej pierwsze efekty. Tempo odchudzania oczywiście zależy od tego ile jadliśmy wcześniej i jak bardzo nieprawdisłowa była nasza wcześniejsza dieta. W sytuacji gdy zjadamy mniej niż w rzeczywistości potrzebujemy, nasz organizm dla zachowania równowagi najpierw zaczyna czerpać energię z glikogenu, który można nazwać rodzajem węglowodanowego magazynu. Wraz z jego spalaniem tracimy duże ilości wody. W praktyce na naszej wadze cyferki powoli się zmniejszają, motywacja do odchudzania zaczyna wzrastać, a my cały czas jesteśmy gotowe do dalszych działań.

* Etap drugi – chwilowe zatrzymanie wskazówki wagi *

Po tym czasie waga chwilowo się zatrzymuje. Jest to naturalne zjawisko fizjologiczne i nie da się przeprowadzić skutecznego odchudzania bez tego etapu. Organizm się nawadnia i zaczyna się „przestawiać” na pozbywanie się zapasów tłuszczu. Jeśli w tym momencie nie zakończysz stosowania diety zobaczysz, że niedługo osiągniesz swój wymarzony cel. W drugim etapie nasz organizm zaczyna wykorzystywać już tkankę tłuszczową, ale jednocześnie ulega nawodnieniu – to dlatego właśnie nie widzimy efektów lub też mimo mniejszych obwodów waga niezmienia się.

Na tym etapie wiele osób ma ochotę porzucić dietę uważając, że w ich przypadku nie jest po prostu skuteczna. A to największy błąd jaki można popełnić. To własnie teraz powinnieneś cieszyć się, że znalazłeś się już w kolejnym etapie odchudzania.

* Etap trzeci – ponownie chudniesz! *

Po etapie chwilowego zatrzymania masy ciała, przychodzą do ciebie cudowne dni. Energia potrzebna do potrzeb organizmu czerpana jest z tkanki tłuszczowej. Ponownie twoja masa ciała ulega zmniejszeniu, a Ty znów zaczynasz widzieć rezultaty Twoich wysiłków. Wydaje się, że będzie tak już zawsze, gdy nagle…Waga znów nie spada…Twój organizm potrzebuje trochę czasu by przyzwyczaić się do nowej sytuacji.

* Etap czwarty – waga znów nie spada *

Nasz organizm potrzebuje trochę czasu by przyzwyczaić się do nowej sytuacji. Tempo przemiany materii zaczyna się zmniejszać, nie potrzebujemy już tak dużych ilości energii, więc masa ciała zatrzymuje się. To moment, w którym wiele z nas się załamuje i ostatecznie zrywa z dietą. Mimo, że nie jest to łatwe trzeba w tym momencie zacisnąć zęby i dalej trwać w swoich postanowieniach. Na szczęście etap ten nie trwa wiecznie.

* Etap piaty – ponownie chudniemy*

Jeśli cały czas jesteśmy na diecie, nasz organizm zaczyna czerpać z magazynów tkanki tłuszczowej i waga znów się obniża! Jesteśmy już bardzo bliscy osiągnięcia swojej oczekiwanej masy ciała. Długość odchudzania zależy już teraz od tego jak dużo masz do zrzucenia. Sukces czai się już tuż za rogiem!

 

Krótkie podsumowanie:

 

Etap 1: Przez pierwsze 3 dni diety tracimy 70% wody, 5% białka, 25% tłuszczu

Etap 2: Do 13 dnia diety tracimy 19% wody, 12% białka, 69% tłuszczu

Etap 3: Między 21 a 24 dniem diety tracimy 15% białka, 85% tłuszczu

Etap 4: Od 24 dnia diety tracimy 25% białka, 75% tłuszczu

 

0